Milyenek lesznek a jövő repülői?

A klímaválság következtében egyre fontosabb, hogy megtaláljuk a környezetkárosító légi közlekedés alternatíváit.
Milyenek lesznek a jövő repülői?

Mindenki egyetért abban, hogy a légi közlekedés módjait meg kell változtatnunk, ha csökkenteni akarjuk szén-dioxid-kibocsátást, és elérni a 2030-ra kitűzött klímacélokat. De vajon hogy lenne mindez lehetséges?

Első lépésben természetesen át kellene állnunk az olajból finomított kerozinról a fenntartható energiaforrásokra. A problémát a biomasszából előállított, szén-dioxid-semleges üzemanyag, a SAF (Sustainable Aviation Fuel, vagy fenntartható repülési üzemanyag) hidalhatja át.

2008 óta átfogó kísérleteket folytatnak a biomasszából nyert, kevert biokerozinnal, amellyel meghajtva eddig már nem kevesebb, mint 200 ezer repülőjárat szállt fel.

Jelenleg azonban az EU területén felszálló repülők mindössze 1 százaléka használ SAF-t, és egyelőre csupán 25 reptéren lehetséges tankolni a bioüzemanyagból.

Ám ezen kívül is vannak alternatívák: lassan megjelennek a piacon az elektromos meghajtású repülőgépek, rövidebb távokon pedig akár hibrid gépekkel is közlekedhetünk majd.

Galambos Dániel

Kapcsolódó cikkek

Karácsonyfa - muszáj mindig normann fenyőt venni karácsonykor? karácsony 2021 - karácsony 2022

Muszáj mindig normann fenyőt venni karácsonykor?

Ha fontos számunkra a fenntarthatóság, ma már akár bérelhetjük is a karácsonyfánkat.

Az ökológiai lábnyom csökkentése - Milyen módszerekkel csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat? – nagyon lényeges.

Milyen módszerekkel csökkenthetjük az ökológiai lábnyomunkat?

Bolygónk védelmében, csökkentenünk kell az ökológiai lábnyomunkat. A cikkből kiderül, hogy a cégeknek, vállalatoknak milyen lépéseket kell megtenniük ennek érdekében.